vrije wil, zegen of vloek?

Lezen: Deuteronomium 30:15-20

Elk mens staat voor keuzes in zijn of haar leven. Ook vandaag zijn er keuzes te maken. We zijn vrije mensen met de mogelijkheid om zelfstandig keuzes te maken. Zo heeft God ons geschapen.

keuzes maken

Zelfs als we het moeilijk hebben,verslaafd zijn of we vastzitten, zijn er altijd keuzes om te maken. We zullen echter moeten beseffen dat we niet altijd in staat zijn om ons aan deze keuzes te houden en terug zullen vallen in onze tekortkomingen, verslaving, zonde, boosheid, afhankelijkheid.

De vrijheid om zelf keuzes te kunnen maken houdt in dat we ook foute keuzes kunnen maken. De consequenties van deze keus dragen we met ons mee in het leven en het leven van onze kinderen.

vrije wil

Een vrije wil, is zowel een zegen als een vloek lijkt het soms, vooral als we kijken naar onze verantwoordelijkheid ten aanzien van de vrije wil.

God zei tegen Mozes, Luister! Vandaag geef ik je de keus tussen voorspoed en tegenslag, tussen dood en leven! Hou van Mij en houdt je aan de regels die ik je geef. Wandel op Mijn weg. Als je dat doet, zal ik je zegenen, als je het niet doet en je van me af went dan zal het je niet prettig vergaan. Dus geef jezelf over aan Mij, want Ik ben Het Leven.( vrij vertaald Deuteronium 30:15-20)

goede keuzes maken

Soms zullen we het moeilijk krijgen. Alsof we de controle verliezen over ons leven. Over onze afhankelijkheid van mensen , onze verslaving, onze tekortkomingen, onze zonde, maar gelukkig is daar de mogelijkheid om te kiezen.

 Laten we goede keuzes blijven maken inde richting van Het Leven. We kunnen kiezen om God lief te hebben en Hem te volgen of we gaan door met onze eigen keuzes. Je weet hoever deze keuzes je hebben gebracht tot zover. Denk er over na en maak langzamerhand de keus om je in alles, je hele leven over te geven aan Hem.

Geef een reactie

