doorschuiven

Lees psalm 61:1-8

Het overgeven van onze wil en ons leven kan aantrekkelijk zijn. Immers we kunnen op die manier alles wat we verkeerd gedaan hebben doorschuiven naar een grotere Macht. Geven we dan niet ook onze verantwoordelijkheid op over ons leven?

controle overgeven

Als we het niet meer zien zitten, en we willen vluchten, kan het zo zijn dat we ons liever terugtrekken in onze afhankelijkheid naar anderen of in onze verslaving, boosheid, etc…

met andere woorden we zijn reeds gewend aan het overgeven van de controle over ons leven aan de dingen waarin we ons terugtrekken. Deze dingen gaven ons immers een tijdelijk gevoel van controle, veiligheid, rust. Dus het is niet zo gek dat de gedachte ons over te geven ons soms aanspreekt.

andere richting

Waar het hier om gaat als het gaat om overgave, dan is dat niet om ons opnieuw vast te laten lopen, maar juist om ons leven een totaal andere richting en visie te geven. Het is beter wanneer we ons over geven aan God, in plaats van de oude plaatsen waar we probeerden te schuilen.

Paulus zegt: bedrink u niet, want dat leidt tot bandeloosheid, maar wees vervuld van de Geest. Zing met elkaar (…)Breng God, de Vader , altijd voor alles dank in de naam van onze Heer Jezus Christus. (Efeziers 5:18-20). Met andere woorden: geef je niet over aan datgene wat je vasthoudt. Ook al lijkt dat soms even heerlijk te zijn.

God dienen

kies er voor God te dienen. Weet je niet hoe? Begin te zingen en Hem te danken voor datgene wat Hij voor je heeft gedaan. We kunnen altijd bij Hem terecht. Hij heeft nog nooit iemand in de steek gelaten die voor Hem heeft gekozen. (zie psalm 9:9-10 maar eens)

 

 

Heer, waar we ons ook bevinden, in welke omstandigheden of plaats dan ook, ik kan altijd bij U terecht. U bent er altijd. U hoort ons als we met U willen spreken en zult er zijn als we U nodig hebben. Heer ik vraag U mij te helpen, mijn ogen te openen voor de keuzes in mijn  leven die niet goed waren. help me nieuwe goede keuzes te maken. Ik weet immers dat U levensveranderend bent. Zingevend, als ik mij aan U geef. Heer ik wil kiezen voor U.

 

 

Geef een reactie

