hoezo, anders dan anderen?

Lezen: Hebreeen 11:1-10

Het is eigenlijk niet zo moeilijk om dankbaar te zijn voor alle goede dingen die ons ‘overkomen’, maar om dankbaar te zijn voor zowel het goede als het slechte, de momenten van vreugde , maar ook de momenten van diep verdriet, het succes, maar ook het verlies, het geliefd zijn door je dierbaren, maar ook de afwijzing te accepteren , dat is echt heel hard werken.

wat onderscheidt jou van anderen?

Toch is dat wat echte dankbare mensen onderscheid  van anderen. Namelijk het dank U wel zeggen voor iedere gebeurtenis, ieder moment, elk  contact dat we hebben gehad en ons bewust maakt van wie we zijn. 

 Ik heb het al eerder genoemd in de afgelopen weken: Je bent de geliefde!  Als we echter ons leven blijven verdelen in twee vakken, namelijk dat wat we willen vergeten en dat wat we willen behouden, dan kan God niet volledig in ons werken.  Zijn genade komt niet volledig tot zijn recht in ons. we raken in onbalans.

Het volle Leven

Daarom is het goed om alles mee te nemen naar Hem die ons zo enorm liefheeft en het allemaal bij Hem brengen en dankbaar zijn voor het leven dat Hij ons wil geven. Hem centraal te stellen in ons leven.

Laten we het volle leven dan ook aanvaarden. Er is immers niemand die ons leven in de hand heeft behalve Hij die ons gemaakt heeft. Die alles heeft gemaakt.

ons leven voor God brengen

Als we Hem geloven, ons vertrouwen in Hem stellen, ons leven voor hem brengen zullen er bijzonder dingen gebeuren. Immers : als we Hem willen naderen, zullen we ook in Hem moeten geloven, maar als we dat doen, zal hij ons ook belonen.

 

Vader dat is wat U ons belooft, dat als we geloven en U naderen dat U bijzondere dingen in ons leven zult gaan doen. Ik wil alles bij u brengen, mijn goede en slechte herinneringen, ik geef ze aan U . amen

Een gedachte over “hoezo, anders dan anderen?

  1. Dat is een moeilijke vraag: wat onderscheidt jou van anderen? En eerlijk genomen, ik weet het antwoord wel maar of ik er blij mee ben? Zoals vandaag. Vandaag zei iemand dat ‘ie me vreselijk aardig vond maar te gelovig. Oh. Dacht ik toen met een klein beetje spijt. Ik wens nu dat ik kon schrijven zonder al te serieus geloof er in te verweven. Maar dat gaat me niet lukken want het is ingevoerde (gelegde?) basis en ik leef en blijf leven vanuit geloof, Jezus en God. Dan kom ik uit bij die 2 vakken, maar niet zozeer van vergeten of behouden. Meer twee vakken van .. Ja, waarvan eigenlijk? Dat weet ik niet zo goed. Want ik vind mezelf helemaal niet zo serieus. Maar toch wekte ik die indruk, shit. Of is dat juist niet erg ?

    Nja, goede blog hier. Had ik even nodig, thanks!

    Like

Geef een reactie

