proberen is niet de oplossing voor het probleem.

Lezen: Lucas 15:11-24

Ik weet niet of het je al is overkomen, misschien komt het nog, dat je op een dag tot het besef komt; ”waar ben ik nu beland? is dit mijn leven? Wil ik dit wel?  

Vroeger of later overkomt je dit. Zomaar ergens, vroeger of later.  Het leven is gemakkelijk als we ons nergens druk over hoeven te maken. Als alles voor de wind gaat, maar geloof me ook jouw leven gaat niet altijd over rozen.

en wat nu?

Ieder mens heeft zo zijn kruis te dragen.  En … ook jij hebt daarin foute keuzes gemaakt. Hierdoor zijn er mensen beschadigd, ben jezelf beschadigd. Het is goed dat te erkennen, maar ook dat je dat niet zelf even kunt fiksen.

je hebt iemand nodig die je daarbij  helpt. Ik weet natuurlijk niet of je je dat bewust bent, maar als dat niet zo is, kijk eens om je heen, je bent Vaders huis uitgegaan, je eigen leven gaan leven, maar nu zit je hier om je heen te kijken en vraagt je af:’ wat moet ik nu?”

proberen is geen oplossing!

Je kunt van alles proberen, je kunt wegtrekken naar een andere buurt, nieuwe vrienden opzoeken, je gedrag veranderen, beter imago , betere baan, … er is heel veel mogelijk, maar uiteindelijk zal het slechts een tijdelijke oplossing zijn als we niet ons denken vernieuwen en terugkeren naar de Vader. De Vader die ons zo liefheeft, dat hij ons met open armen wil ontvangen hoeveel pijn we Hem ook hebben aangedaan.

Hij heeft alles gegeven, en opnieuw krijg je een ring aan je vinger, een nieuw kleed, een huis om in te wonen. Wat je probeerde te veranderen je gedrag je omgeving etc… Hij geeft het je er bij als je Hem opnieuw opzoekt. Hem ontmoet. weet dat je geliefd bent.

 

Vader, wat bent U een geweldige Pappa. U ziet uit naar ons, ieder moment van de dag. U verlangt naar intiem contact met ons. Een relatie die ons raakt in ons diepste wezen zodat we in staat zijn  te veranderen. Kom met uw Heilige Geest en help me om een nieuwe stap te nemen. Om terug te keren naar U. Amen

Geef een reactie

