God is unfair!

Lezen: Job 14:1-6

misschien heb je het gevoel dat het leven oneerlijk is. Het is oneerlijk dat iedereen je op de nek zit. Het is oneerlijk dat iedereen je in de steek gelaten heeft. Het is oneerlijk dat nu juist jij dit allemaal  moet meemaken.

het is Gods schuld!

jouw moeite om God te vertrouwen komt voort omdat je eigenlijk denkt ergens  recht te hebben op een beter leven. je denkt dat het oneerlijk is dat jij op deze wijze bent behandeld. eigenlijk komt het er op neer dat het Gods schuld is dat jij zo bent behandeld.

God zou ons leven een stuk gemakkelijker kunnen maken. we bidden er  regelmatig om. ” Heer geef me dit, geef me dat? Ik kan het toch niet helpen dat ik een gezin groot geworden ben die niet goed functioneert. Ik kan het niet helpen dat ze me aan de kant geschoven hebben. Ik kan het toch niet helpen dat men verkeerde keuzes maakt,dat men mij mishandelt heeft , mij gemanipuleerd, in de steek gelaten, misbruikt, … heb ik deze keus gemaakt?”   We begrijpen het niet. En God…?…..

kwetsbaar opstellen!

Al deze gevoelens maken dat we het moeilijk vinden om ons leven in de handen van God te geven om ons te herstellen. Hij lijkt soms zo onredelijk, zo onverschillig te zijn. Job had dezelfde gevoelens. In het midden van zijn persoonlijke strijd uitte hij zijn teleurstelling naar God en stelde zich kwetsbaar op.

 Wat moet ik nu? Waarom heb ik zoveel verdriet? Het leven is zo kort, waarom krijg ik geen schijntje geluk? Waarom is het zo donker?U hebt ons toch niet gemaakt om even als een lief, klein, puur kindje ter wereld te laten komen en een leven te leiden die vol is van onvrede, boosheid, zonde, pijn, … en dan gewoon ons dood te laten gaan!

vragen, vragen en nog eens …..???

Duidelijke opmerkingen van Job. Vragen die we allemaal hebben, misschien anders geformuleerd, maar in wezen dezelfde. God waar bent U als ik U nodig heb! Job bleef vragen, vragen, en nog eens vragen, omdat hij er diep in zijn hart van overtuigd was dat God goed en eerlijk is.

Job was eerlijk met zijn gevoelens en gedachten, maar hij gaf niet op God te zoeken. Als we blijven zoeken, ons hart blijven openen, onze vragen stellen die ons echt bezig houden, zal hij ons leven binnenkomen.

Be straight!

Een open, oprecht hart dat naar hem verlangt is waar Hij naar verlangt, maar de vraag is of je bereidt bent om door de pijn te gaan en de oneerlijkheid van het leven om Hem te zoeken.

Als je zoekt zul je Hem ook vinden en daar in Zijn armen zul je ook de waarheid vinden op je vragen en je verdriet. antwoord op de zin van je leven. je zult ontdekken dat eerlijk het langst duurt. eerlijk duurt een eeuwigheid!

Geef een reactie

