Zoeken!

Ben druk aan het solliciteren.  Eigenlijk voortdurend wel gedaan, maar eigenlijk redelijk passief geweest wat dat betreft het laatste jaar.  het is inmiddels zo ongeveer een jaar geleden dat ik thuis ben komen te zitten met een hernia.  Het kon gewoon niet om werkelijk te werken en zeker niet in de bouw, waar ik tot vorige jaar nog werkte.

Werk zoeken

Ik  ben weer begonnen te zoeken en  heb er ook weer zin in om  iets  te doen. natuurlijk is er thuis  ook altijd wat te doen, maar een man heeft  toch ook dat oergevoel  nodig lijkt het wel. Het  zorgen voor  brood op de plan van het gezin.  Gelukkig heb ik een vrouw die zelf ook een leuke baan heeft en dus is het niet echt heel bezwaarlijk op dit moment, maar toch, het kriebelt weer.

Daarvoor al een heleboel andere taken laten liggen als het gaat om werk in de kerk.  even gestopt met leren, hoewel ik toch wel een korte opleiding heb gevolgd, maar die me niet echt heel veel energie heeft gekost. Uiteindelijk veel tijd gekregen. Minder stres en nu pas merk ik hoe belangrijk het is om zo nu en dan tijd te maken voor vrouw en kinderen.

Na hard werken is het goed te rusten

Al die jaren van hard werken, ondernemerschap, kerkenwerk, eigenlijk gewoonweg volledig bezet zijn nu terug naar  rust.  Las op Boele Ytsema’s site  over zijn sabbatsjaar of zoals hij het liever noemt:  het jubeljaar.  Misschien is dit jaar ook wel mijn jaar des Heren.  Met andere woorden even terug bij af. Rust!

Ik merk in ieder geval veel zegen op dit moment. Kan weer rustig nadenken. Mijn kinderen  vinden me weer een lieve vader. Nou ja,  op sommige momenten dan. Ben niet altijd de gemakkelijkste.

Wat ben ik dat eigenlijk, lange tijd niet geweest.  Veel te druk met van alles en iedereen.  Hele dagen werken, gauw thuis hapje eten, snelle douche en weer naar een vergadering, afspraak of cursus.  Achteraf misschien niet zo gek dat je lichamelijk afbreekt. Ongezond geleefd. Moe wanneer ik vrij was.  

Wat anderen vinden

Merk  dat het gelukkig weer iets beter wordt. dat niet alleen lichamelijk mijn lijf  weer begint te herstellen, al gaat dat nog niet werkelijk zoals ik zou willen, maar langzamerhand verdwijnt ook  mijn motivatie om mezelf te bewijzen door maar door en door te gan over mijn grenzen heen.  Ik vind de mening van anderen wat dat betreft een stuk minder belangrijk geworden. 

soms is het best even goed om  rust te nemen en de dingen te overzien.  Had ik eerder moeten doen.  wou het niet zien.  Nu is het een must geworden.  wellicht dat God me een tijdje de rust gegund heeft. In ieder geval mijn lichaam dwingt me om het in het vervolg toch rustiger aan te doen.

werken vanuit rust

Op dit moment komen allerlei nieuwe dingetjes weer op de weg.  Ik probeer weer iets te doen.  heb veel ideeën, maar eerst maar weer eens zien of ik weer wat aan de slag kom met werk. heb er wat hulp bijgekregen van Clariska Hoek van Hoek en Snoeijing. maar moet oppassen niet te veel te willen . Dat zal me nog niet meevallen denk ik.  als er nog iemand is die een mooie vacature heeft of weet , hoor ik het graag.  Kunt natuurlijk even mijn linkedIn  profiel bekijken om te zien of het past. 😉

 

Geef een reactie

