een zwakke God.

Vreemd eigenlijk, denk ik soms,  dat God met ons mensen te maken wil hebben.  Nu ben ik niet altijd de meest optimistische denker, maar hierin  zie ik  iets bijzonders. Iets wat me altijd weer opbeurt als ik het lastig vind het goede te zien. 

 God met ons

Jezus  is God met ons. Wat is het heerlijk te mogen weten dat God met ons is. met mij is. Hij houdt van me zoals ik ben. Hij vindt me de moeite waard, dus ben ik dat ook.  God wil alle afstand tussen ons verwijderen.  Dat is de reden dat Hij mens geworden is. een klein kindje . prachtig mooi, maar o zo kwetsbaar. 

Wat zijn we eigenlijk vaak bang.  Bang om in vrijheid te leven. misschien zijn we zijn bang dat God die eeuwige grote macht is die met de eeuwige opgestoken vinger ons terecht wijst.

groot en machtig of klein en teer?

 natuurlijk is Hij die grote machtige God, de rechtvaardige, maar tegelijk is Hij ook  tot ons gekomen in de gedaante van Jezus als een  kindje klein en teer.  Waarom zouden we bang zijn voor zoiets liefs.  Wat zo enorm kwetsbaar is, dat het zichzelf niet eens kan voeden. Dat gedragen moet worden en verschoond. 

God is die grootste God op wie  kunnen vertrouwen, maar tegelijk is het ook die God die wil dat we kwetsbaar zijn. Hij wil met ons zijn, maar dat kan alleen als we ons vertrouwen volledig op Hem willen stellen zoals Hij dat heeft gedaan toen hij als kindje op deze aarde kwam. 

brug  tussen God en mensen

Jezus kwam om een brug te slaan tussen God en mensen.  Hij wil dat we samenkomen, elkaar ontmoeten.  dat we ons met elkaar verbinden zoals God zich in Jezus Christus aan ons verbonden heeft.  God verlangt er naar het verbond  te zien tussen mensen. daarom is het zo belangrijk om anderen te ontmoeten, vrienden te maken, relaties aan te gaan.

God houdt van ons. In Christus zien we hoe trouw God is aan ons. Trouw tot  de dood.

Geef een reactie

