de tijd vliegt.

Herken je dat gevoel? Het gevoel dat de tijd steeds sneller lijkt te gaan?  de winter is nog maar net voorbij en je zit in de zomervakantie en voor je het weet raast de wind al weer alle bladeren van de bomen en moet de kachel al weer aan. en nu komt het voorjaar er al weer aan en is er weer een seizoen voorbij gegaan.

Soms lijkt er niets kostbaarder te zijn dan tijd, maar tegelijk besef ik me soms hoe slordig dat we er mee om gaan en lijkt onze tijd in allerlei zaken te gaan zitten die in wezen niet eens zo belangrijk zijn als we  eigenlijk soms denken.

 

neem tijd om te leven

Ik durf het bijna  niet te vragen, maar neem eens even de tijd om na te denken over wat werkelijk belangrijk is in je leven. denk eens na over wat jouw leven inhoudt geeft. Denk eens na over je dromen, je familie, over God.

Is het niet zo dat onze agenda’s vol staan met afspraken  en dingen die anderen van ons verwachten. Allemaal zaken die we prioriteit geven boven onze verlangens, boven dat wat werkelijk goed voor ons is.

kom tot jezelf!

Is het niet zo dat we juist door ons met zaken bezig te houden die anderen zeggen dat belangrijk is dat we onze tijd er door lijken te jagen? Dat we niet meer  werkelijk tot onszelf kunnen komen of tot God? we zijn zo enorm gestrest.

Iedereen erkent in ieder geval wel iets van deze stress. Maar wat doen we er aan? kunnen we veranderen? laten we ons gek maken of…?  Door wie laten we onze dag , onze tijd, de kalander bepalen? 

 

ssst…

Ik denk dat ik zelf niet iemand ben die er perfect mee om gaat. Verre van dat. Ik ben een tobber van nature. Toch probeer ik keuzes te maken om mijn leven niet te laten leiden door de verwachtingen die anderen op mij leggen.  Maar wat me enorm gerust stelt is de volgende tekst:

Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank hem in al uw gebeden. Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat, uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren. Fil 4:6-7

wees eens even stil!

Kom ik weer uit bij een van de dingen waar ik vaak over schrijf. Stilte! God zoeken! rust vinden!waar? gewoon bij God. niets geeft meer

rust dan de zekerheid dat we bij Hem te allen tijde terecht komen. zelfs als het buiten stormt , de regen valt, we moe en neerslachtig zijn, als we in ogen van mensen niet echt gezellig zijn, dan nog  ziet Hij ons graag en wil zijn vrede met ons delen.

We denken soms dat we te weinig tijd met God delen en misschien is dat zo, maar tegelijk besef ik me ook dat we dat wel erg vaak denken. Wanneer we dat denken , nemen we uit schaamte of door de druk vaak niet de tijd om toch met Hem te spreken. We vinden niet de rust. We gaan piekeren en worden nog onrustiger. Angstig misschien dat we Hem tekort zouden doen.

Maak je dan geen zorgen maar…Werpt al uw bekommernis op Hem, want Hij zorgt voor u. 1 pet 5:7 

laat los, laat God

Weet je? Je bent God niet. jij kunt niet alles handelen, maar God wil er voor je zijn. wanneer je het moeilijk hebt en je geen grip meer lijkt te hebben op de tijd. op hoe je je voelt. Begin dan gewoon met Hem te praten. Maakt niet uit waar je bent.  hij is er voor je en wil voor je zorgen. Laat Hem God zijn en jij… jij mag zijn kind wezen.

3 gedachten over “de tijd vliegt.

  1. ik heb zelf gemerkt dat na een moeilijk begin van2009 na ontslag op god te vertrouwen en heb gemerkt dat als het moeilijk werd er toch weer een oplossing kwam en door god op te zoeken vond ik ook rust en bij al mijn beslissingen vraag ik god ook om raad hoe ik het het beste kan doen

    Like

Geef een reactie

