Stukje van Gods hart zichtbaar in ons hart voor mensen.

 

Wie ben je? Durven mensen bij je te komen en zichzelf zijn?  durven mensen die je kent, niet slechts die je het meest close zijn, maar ook anderen bij je te komen zonder angst om afgewezen te worden? Ik weet niet hoe het jullie vergaat, maar  ik verlang er in ieder geval naar zo iemand te zijn.  

Oordelen!

Wat zijn we als mensen gauw geneigd om de ander te beoordelen en te veroordelen zelfs om wat voor reden dan ook.  Iemand die anders is of lijkt te zijn daar hebben we al gauw, zonder ze werkelijk te kennen, onze  mening over klaar. 

Zou het niet geweldig zijn als we  een schuilplaats zouden kunnen zijn voor  mensen die daar behoefte aan hebben?  ik denk  als we zelf bereid zijn om  kwetsbaar te zijn, mensen zich ook naar ons zich kwetsbaar durven opstellen.  Mensen  durven meer van zichzelf laten zien als wij ook onze muren durven  neer te halen.

Waarden!

Muren  maken scheiding waardoor we de ander niet werkelijk kunnen ontmoeten. hierdoor ontstaat afstand en worden bepaalde zaken van de ander onzichtbaar voor ons .  wanneer we onszelf durven openen en laten zien wie we zijn zal er iets speciaals gebeuren. Wanneer we onze niet langer verstoppen maar onze werkelijke intenties en ware gezicht tonen dan gaat het niet langer om persoonlijk gewin, eer, voorspoed of whatever, maar dan gaat het om de aller diepste waarden. Liefde, relaties en waarachtigheid.

Deze waarden kunnen zelfs nog dieper gaan wanneer we God kennen. we hoeven dan immers niet langer  bang te zijn om  af te gaan . we hoeven dan niet meer bang te zijn voor wat er zou kunnen gebeuren omdat we in Hem voor eeuwig thuis zullen zijn bij Hem.

Liefde, relaties, waarheid,…

Larry crabb zegt het als volgt: als het graf het einde van zijn (Jezus) leven was, dan volg ik zijn voorbeeld liever niet na.  Persoonlijk denk ik dat er geen grotere liefde is en geen diepere waarheid dan de relatie met Jezus Christus. In Hem hoeven we niet meer bang te zijn om onszelf te zijn. in Hem zijn we gekend en waarachtig bemind.

Niet altijd zijn we ons dit bewust. We leven veelal gewoon ons leven zoals het komt en maken niet altijd of misschien moet ik zeggen vaak niet de juiste keuzes naar de ander toe. Toch kunnen we  ons soms(al dan niet pijnlijk) bewust  worden van hoe we met zaken om zijn gegaan en gaan. 

juist wanneer we op die moment en onszelf durven laten zien , laten we  een stukje van ons hart zien. Wanneer we Jezus kennen zullen mensen in dat zelfde hart ook een stukje van het hart van God zien.

evt. kun je meer lezen over  larry crabbs boek in de blogs  van jos douma. zeker de moeite waard om ze eens te bekijken.

Een gedachte over “Stukje van Gods hart zichtbaar in ons hart voor mensen.

  1. Veel herkenningspunten in dit blog. Vanwege mijn gezondheid situatie ben ik kwetsbaar, vaak durven mensen niet zomaar contact met mij te maken. Ze zijn waarschijnlijk bang om betrokken te worden in wat zij zien als mijn lijden. Ik heb geleerd om zelf het initiatief te nemen en dan blijkt vaak dat juist mijn “zwakheid”een middel is voor een goed gesprek. Niet over mijn moeite maar juist anders om. Tegen jou kan ik het wel vertellen, want jij weet wat het betekend om pijn enz. te hebben. Gewoon beschikbaar zijn en kwetsbaar durven zijn opent zoveel mogelijkheden.
    En heeft niet ieder mens iets kwetsbaars in zich?

    Like

Geef een reactie

